Saturday, October 1, 2011

-kedondong hijau-

merujuk kepada cik wiki, nama botaninya adalah canarium spp..pokok kedondong berasal dari asia tenggara dan asia selatan..menurut kepercayaan buah kedondong tidak sesuai utk wanita hamil kerana dipercayai tumbesaran bayi akan terbantut...ermmm..bahaya tu...ingat ye...wanita hamil jangan pulak dok mengidam nk makan kedondong...untuk info lebih lanjut tgk sendiri kat cik wiki..hehehe...






















ni la hijau kedondongnyer....hijaukan....ceritanya setiap kali aku gi penang mesti kena beli jeruk...dan kali ni aku pegi baru teringin nak amik gambar...sebabnya kawasan aku beli jeruk tu agak cantik dn kawasan tumpuan pelancong...selalunya aku beli kat jeti butterworth je..selepas amik barang kat opis penang tu, bos cakap klu nk beli jeruk gi beli kat pasar carosta...keluar jer pejabat pegi terus smpi jumpa cabang gi kiri..bla..bla..bla...bos bagi direction...(0_@)...pening aku nk ingt...ok2 sya tau...hahaha..padahal x tau pun...tp akhirnya aku berjaya mencari carosta...huhuhu..rupe-rupenyerrrr tepi komtar jer...


 selain kedondong, byk lagi pilihan jeruk kat situ..paling popular jeruk salak...sedap oooooo...

nota
1. seronok beli jeruk byk2 sb dapat jeruk free sepaket...huhuhu...
2. tq...:)

No comments: