Sunday, January 30, 2011

-jalan-



bukit besar kuala terengganu...cuaca mendung...baru kul 7...x jadi kot diaorg ni...ermmm...sambung tido je lah..yahuuuuhuhuhu..kul 8...tettt..tettt.tettt....helo nazri..mat A dgn N dh ada kat kaki bukit, hg dh siap blm?...alamak...ok.ok.ok..aku otw...(dlm hati: diaorg ni hujan2 pun nk g gak..lomahnye aku)..adoiyai...dengan sepantas angin aku bersiap...aku mandi k..nk kata aku x mandi la tu...sory sket ye aku bkn mcm M ZJ..huhuhu...so jadi gak la plan kitaorg panjat, daki, joging, lari, merangkak, menyulur kat bukit besar...panjat? cam x btl je...daki? bukan lah..joging? x jugak...lari? x mungkin..merangkak? mybe cik M ZJ je kot..menyulur? pun bukan....habis?...jalan je...hahaha..tu sebab tajuknye jalan...


lepas turun bukit...cik M ZJ ajak g pasar...eh...jap je naik bukit dh nk g pasar? x best la...cik M ZJ merubah pikiran...jom kita g pujuk en mat A...sebenarnye en mat A x join pun kitaorg jalan naik bukit besar tdi..dia g jogging kat pantai batu buruk...katanya dh lewat nk naik bukit (dalam gaya cam merajuk)...so kami pun bergerak la beramai-ramai ke pantai batu buruk plak...setiba di sana kelihatan en mat A sedang bermain-main dgn alat senaman yg ada kat situ...dgn muka tersengeh-sengeh kitaorg pun mengjoin beliau (perkataan org johor kata cik M ZJ) bermain alat2 senaman tu...nampaknye mood en mat A sudah ok...siap jadi kitaorg pya jurulatih lagi...TQ dan sory ye en mat A...after that...cik M ZJ ajak g sarapan...then picture kat atas tu la kitaorg punya sarapan yang telah selesai dilantak...roti canai 2 keping..limau nipis suam..



selesai melantak terus je ke pasar...aku g dgn cik M ZJ dan cik NF NP je...en mat A dgn cik N terus balik rumah...aku x beli ape2 pun...cik M ZJ cari ikan kering utk bekwah (bahasa kelate) kakak beliau (bahasa johor)...huhuhu..pastu terus balik dengan gembiranya...hahahahaha...

nota
1. bukit besar kalau korang tak tau ala bukit yg dari jauh boleh nampak 'ALLAH peliharakanlah terengganu' tu.
2. bukit tu tingginya mybe dalam 200-250 meter je kot dari paras beku.
3. perjalanan mengambil masa dalam 900 saat (nak bg nampak cam lama) utk sampai ke puncak dgn aksi jalan bersahaja sambil hayun tangan riang gembira.
4. M ditukar ke ZJ atas permintaan tuan punya diri (konon glamor skit).

3 comments:

fauzi said...

M for Muzie
ZJ for Zieyana Jabil

nazrie said...

opsss...sila cover sikit komen en fauzi ye...nnt brtambah glamor plak cik zj.

Anonymous said...

mekasih pozi krn telah mnglamerkan syer haha